
“Majke” premijerno u Zagrebu i Ljubljani
02.09.2025.
“Cure” ponovno gostuju u Švicarskoj
02.10.2025.Započinje 2. Igralke festival u udruženom Zoom+Igralke izdanju!
Prošle godine održale smo prvi Igralke festival “5 godina, 5 predstava” kojim smo proslavile svojih prvih 5 godina predstavljajući 5 predstava koje su nastale u tom periodu. Ove godine naš festival dolazi zajedno s dugovječnim Zoom festivalom suvremenih izvedbenih umjetnosti kojeg od 2010. godine u Rijeci organizira Drugo more. U sedam dana, od 28. rujna do 4. listopada gledat ćemo sedam predstava i jednu video instalaciju, a ulaz na sve programe je besplatan uz obaveznu rezervaciju ulaznica putem online obrasca.
Naša selekcija otvara festival i daje fokus mladim autorima_cama iz regije. Festival tako u nedjelju, 28. rujna u KUC Kalvariji, otvara monodramatski glazbeni performans Rajne Racz i Marina Živkovića Ptice-špijuni. Mlada redateljica i pjesnikinja iz Zagreba Rajna Racz (da, s kojom smo radile predstavu Majke) njeguje specifičan poetski teatar u kojem se, u sinergiji glazbe, dramskog izraza, vizualnosti i pokreta mitsko isprepliće s političkim. U ovom djelu kroz lik proročice Kasandre (Fabijan Komljenović) progovaraju različiti kroz povijest cenzurirani ili nepoželjni glasovi, a posebno mjesto zauzima poezija palestinskih pjesnika. Redateljica je ovu izvedbu posvetila priznanju Palestine.
U ponedjeljak, 29. rujna u Filodrammatici očekuje nas autorski solo performans mladog slovenskog performera Luke Piletiča Pod kontrolom. Riječ je o duhovitom solu koji se, koristeći elemente suvremene klaunerije, poigrava sa svakidašnjim nastojanjima da dovedemo svoj život pod kontrolu, a s čime se svi možemo poistovjetiti. Ovaj mladi autor educirao se u području fizičkog teatra i klaunerije te donosi za naše prostore osvježavajuć izvedbeni pristup u direktnom kontaktu s publikom, kroz ranjivost i apsurd koji osvajaju.
U utorak, 30. rujna u Filodrammatici gostuje višestruko nagrađivana srpska nezavisna produkcija Kako sam naučila voziti, prema tekstu Paole Vogel, a u režiji Tare Manić. Ovu komornu i intimnu dramsku predstavu nosi virtuozan glumački par (Marta Bogosavljević i Svetozar Cvetković) koji nas kroz odnos tetka i Malecke suočava sa ženskim odrastanjem i iscjeljivanjem traume iz djetinjstva u svoj njenoj kompleksnosti. Moćna i duboka, ova predstava, koja je na festivalima diljem regije osvojila desetak nagrada, gleda se bez daha.
Donosimo i video instalaciju Čokolina pornokabina mlade slovenske autorice i glumice Line Akif koja će se moći posjetiti od 29. rujna do 4. listopada od 17 do 20 sati u foajeu Filodrammatice. Akif izuzetno duhovito, lucidno i generacijski donosi temu stambene krize i politika danas. Vlastiti život i umjetnost ispreplela je tako da je u porno-burlesknoj i feminističkoj maniri stvorila niz video sadržaja koji su, osim u instalaciji, dostupni na platformi OnlyFans, a na oba kraja nastoji zaraditi koji euro za svoj budući stan. Želja joj je postati prva tamnoputa žena u Sloveniji koja će sama kupiti svoj stan.
Nakon dijela Igralke festivala, od 1. do 4. listopada nastavlja se selekcija Zoom festivala s fokusom na hibridne forme i nove izvedbene tendencije u Hrvatskoj i inozemstvu.
U srijedu, 1. listopada, slovenski glazbenik i medijski umjetnik Luka Prinčič u Filodrammatici će održati predavanje-performans BeYourOwnPlatform koje propituje kako glazbenici mogu preuzeti kontrolu nad vlastitim radom i izbjeći ovisnost o nestabilnim, kapitalom pokretanim platformama. Predstavljajući inkluzivne strategije i praktični set mogućnosti za održivu neovisnost i otpornost, Prinčić donosi kritički pogled na stanje glazbene industrije danas.
Hrvatsko-francuski autorski duo Barbara Matijević i Giuseppe Chico izvest će u četvrtak, 2. listopada predstavu Screenagers Vol. 2 u HKD-u na Sušaku. Njihov interaktivni DIY mjuzikl na zabavan i inovativan način istražuje generaciju označenu riječju nastalom spajanjem engleskih pojmova screen (zaslon) i teenager (tinejdžer). Publika se uključuje putem vlastitih pametnih telefona, dok izvođačica svoje online aktivnosti pretvara u pjesme i oblikuje od njih jedinstvenu, epsku priču.
Dan kasnije, u petak, 3. listopada, svestrana slovenska izvedbena umjetnica Nataša Živković riječkoj će se publici predstaviti autorskim projektom Sine, u kojem se bavi fenomenom virdžina, žena koje su u zabačenim krajevima Crne Gore, Albanije, Kosova i Metohije preuzimale mušku ulogu kako bi opstale u društvu, na što autorica daje drag-odgovor o tome u kakvom svijetu živimo i kakve sustave (ne)svjesno održavamo.
Posljednjeg dana festival se vraća u prostore KUC-a Kalvarija. Nakon devet godina, technoburleskna predstava Kradljivci slika ponovno dolazi u Rijeku, u subotu, 4. listopada, u izvedbi kolektiva The Feminalz koji je na slovenskoj suvremenoj izvedbenoj sceni etabliran „kao rijetka i dosljedna prisutnost koja je posvećena istraživanju i razvoju burleske i kabareta.“ Predstava propituje teme poput nacionalnog identiteta, mačizma, političkog populizma, rodnih stereotipa i medijske melodrame, pomičući granice burleske.
Cjelokupan program možete pogledati ovdje.